Biblioteka gier rodziny Lorkowskich

Ekstrema

gry - platformy - statystyki - ekstrema - lista życzeń - kalendarium - osiągnięcia - strona Lorkowskich

Zbiór gamingowych rekordów w rodzinie Lorkowskich.

1. Najdroższa gra

Pokémon HeartGold Version z akcesorium Pokéwalker (980 zł)

Aktualnie przechowywaną najdroższą grą jest Pokémon HeartGold Version, na konsolę Nintendo DS, w wersji PAL, wewnątrz pudełka ze wszystkimi dokumentami (instrukcje i reklamy) oraz ze sprawnym akcesorium Pokéwalker. Grę zakupiono dnia 21.12.2023 r., na terenie Polski, za 1250 zł (wartość na sierpień 2024 r. ok. 980 zł).

2. Najstarsza gra

Yakuman, Alleyway i Baseball (14 kwietnia 1989)

Trzy najstarsze gry w Bibliotece to wydane tego samego dnia, 21 kwietnia 1989 roku, Yakuman, Alleyway i Baseball, wszystkie trzy w regionie NTSC-J, na konsolę Game Boy. Zakupiono je w latach 2023-2024. Poprzednią najstarszą grą był Tetris, w wersji PAL, również na Game Boy (14 czerwca 1989).

3. Pierwsza gra w Bibliotece

Ortofrajda w wersji demonstracyjnej (2003)

Pierwsza gra w Bibiliotece to wersja demonstracyjna gry edukacyjnej Ortofrajda na Windows. Prawdopodobnie pojawiła się ona na początku 2003 r., czyli ponad 6 lat przed wprowadzeniem gamingu do rodziny Lorkowskich przez Tadeusza.

4. Najwyżej oceniana gra (Metacritic, ogółem)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (99%)

Najwyżej oceniana gra w Bibliotece to zarazem jedyna gra, która osiągnęła wynik 99% na Metacritic - The Legend of Zelda: Ocarina of Time, na Nintendo 64, w wersji PAL.

5. Najwyżej oceniana gra (Metacritic, PC)

Disco Elysium - The Final Cut (97%)

Najwyżej oceniana gra na PC (Steam) to Disco Elysium w wersji The Final Cut. Produkcja Roberta Kurvitza pochwalić się może wynikiem 97% na Metacritic.

6. Najwyżej oceniana gra na Steam według Społeczności

Papa's Freezeria Deluxe (99%)

Za grę na Steam, która figuruje w Bibliotece, a zarazem została oceniona najwyżej, uznać można Papa's Freezeria Deluxe. W sierpniu 2024 r. 9 178 z 9 245, czyli 99,28% graczy, wystawiło ocenę pozytywną produkcji Flipine Studios.

7. Najniżej oceniana gra (Metacritic, ogółem)

Twierdza Krzyżowiec Extreme HD (45%)

Grą najniżej ocenianą jest Twierdza Krzyżowiec Extreme HD - remaster wydania wtórnego Twierdzy: Krzyżowiec (PC/Steam). Ze względu na wysoki poziom trudności i brak diametralnych zmian względem oryginału, produkcja Firefly Studios osiągnęła zaledwie 45% na Metacritic.

8. Najniżej oceniana gra na Steam według Społeczności

NBA 2K18 (29%)

Najniżej ocenioną przez Społeczność Steam grą nazwać można zdelistowane NBA 2K18, które ze względu na mikropłatności, a następnie na zamknięcie serwerów gry wieloosobowej, na sierpień 2024 r. pozytywnie oceniło jedynie 5 477 z 18 832 (29,08%) graczy..

9. Fizyczne wydanie gry największe gabarytowo

Mario Paint (273x225x52 mm)

Największym big boksem w Bibliotece jest Mario Paint na Super Famicom (SNES w regionie NTSC-J). Poza grą i dokumentami zawiera mysz i podkładkę. Wymiary pudełka to 273x225x52 mm.

10. Gra o największym rozmiarze plików

ARK: Survival Evolved (450 GB)

Gra zajmująca najwięcej miejsca na dysku to ARK: Survival Evolved na PC/Steam. Niezmodyfikowana zawartość tej gry to aż 450 GB.

11. Gra o najmniejszym rozmiarze plików (ogółem)

Alleyway (11,72 kB)

Najmniejsza pod względem informacji gra w Bibliotece to także gra najstarsza, Alleyway na Game Boy, w regionie NTSC-J. Gra wykorzystuje jedynie 11,72 kB z 32 kB dostępnych na karcie.

12. Gra o najmniejszym rozmiarze plików (PC)

Wolfenstein 3D (11,84 MB)

Za najmniejszą pod względem rozmiaru plików grę na Windows uznać można Wolfenstein 3D o rozmiarze 11,84 MB, z czego jedynie 1,23MB zajmuje właściwa gra, pozostałe pliki zajmuje emulator DOSBox.

13. Najdalsza dostawa nabytku

WonderSwan Color Final Fantasy (Japonia, ok. 8 500 km)

Konsola WonderSwan Color Final Fantasy z tąże grą przebyła ok. 8 500 km z Japonii. Dostawa trwała 48 dni.

14. Najkrócej działająca konsola

PlayStation Vita, PCH-1000, Black (238 dni)

Pierwsza konsola PlayStation Vita (PCH-1000) T. Lorkowskiego działała jedynie 238 dni z uwagi na mechaniczne uszkodzenie jej wyświetlacza, uniemożliwiające prawidłową rozgrywkę. Została tydzień później zastąpiona tym samym modelem.

15. Najdłużej użytkowany telefon komórkowy (ogółem)

Samsung S7220 (4 lata)

Samsung S7220 to pierwszy telefon Tadeusza, użytkowany w okresie edukacji podstawowej (w tym Wielkiej Kontuzji) oraz w I klasie gimnazjum. Z końcem gimnazjum został zastąpiony pierwszym smartfonem Tadeusza, Samsung Galaxy Core (GT-i8260). Pod względem gier Samsung S7220 obsługiwał platformę Java ME.

16. Najdłużej użytkowany smartfon

Sony Xperia X, F5121, srebrny (2 lata i 165 dni)

Sony Xperia X (F5121) zakupiono w ramach modernizacji z końcem 2016 roku, poprzedni telefon, Samsung Galaxy Core (GT-i8260) oddając Franciszkowi. Xperia X była jedynym telefonem marki innej niż Samsung. Koniec użytkowania nastąpił wraz z terminalnym zawilgoceniem dnia 13 czerwca 2019 roku.

17. Najkrócej użytkowany smartfon

Samsung Galaxy S6, SM-G920F, biały (302 dni)

Zakupiony na niedługo po terminalnym zawilgoceniu Xperii X (F5121), używany Samsung Galaxy S6 (SM-G920F) działał jedynie 302 dni przed terminalnym upadkiem.

18. Najszybsze uszkodzenie mechaniczne sprzętu

Stłuczenie szybki Samsunga Galaxy S6, SM-G920F, białego (41 dni)

Ten sam telefon, Samsung Galaxy S6 (SM-G920F), uszkodzony mechanicznie poprzez upadek i stłuczenie szybki został już 41 dni po zakupie. Paradoksalnie byl to jedyny telefon Tadeusza zaopatrzony w etui i szkło hartowane.

19. Najdłuższy czas bez nabywania gier (ogółem)

2005 ~ sierpień 2008 (ok. 1000-1300 dni)

Najdłuższy czas, przez który nie kupowano żadnych gier miał miejsce przed rozpoczęciem właściwego gamingu w rodzinie Lorkowskich. Pomiędzy przypadkowym nabyciem "Interaktywnego CD-ROM-u edukacyjnego" związenego z filmem animowanym Roboty (2005) i nieznanego numeru prawdopodobnie zaginionego Familijnego CD-Romka, obu na PC, minęło ponad 1000 dni.

20. Najdłuższy czas bez nabywania gier (04.2011+)

31.01 ~ 28.04.2022 (87 dni)

Rekordowy czas bez zakupów nowych gier w czasach właściwej kolekcji gier (od kwietnia 2011 r. - PSP), miał miejsce od 31 stycznia (Pokémon Legends Arceus, Switch, PAL) do 28 kwietnia 2022 roku (Table Tennis Pro, Windows). Było to spowodowane znacznym zmniejszeniem budżetu Tadeusza z uwagi na likwidację Programów Przyjemnościowych oraz brak stypendium.

21. Najdłuższy czas bez grania w gry (04.2011+)

17.08 ~ 29.08.2014 (12 dni)

Gry wideo, jako hobby łatwe do ustawienia i praktykowania w dowolnie długiej (lub krótkiej) w jednej chwili ilości, są bardzo ważnym elementem życia Tadeusza, dlatego też najdłuższy czas bez jego praktykowania nie jest względnie długi. Ten bolesny dla Tadeusza czas miał miejsce po Ostatniej Sesji, tj. od 17 do 29 sierpnia 2014 r., czyli przez 12 dni. Ten czas został narzucony przez Piotra w ramach I Upadku Tadeusza Lorkowskiego i został przez niego nazwany "całkowitym odcyfrowieniem".

22. Najwięcej nowych gier w ciągu jednego dnia

7 listopada 2023 (182 gry)

Aż 182 gry zostały dodane do Biblioteki dnia 7 listopada 2023 roku wraz z zakupem archiwalnego DVD-ROM-u Komputer Świata. Wszystkie z nich jednak są na licencji freeware.

23. Najwięcej nowych gier w ciągu jednego miesiąca

listopad 2023 (209 gier)

W listopadzie 2023 roku poza grami ze wspomnianego dysku do Biblioteki przyłączono 27 innych tytułów na PC/Steam, GBA, N64 i PS1, łącznie 209 pozycji.

24. Najwięcej nowych gier w ciągu jednego roku

2023 (888 gier)

Na przestrzeni 2023 roku zakupiono aż 888 gier na różne platformy, w różnych (generalnie bardzo niskich) cenach, o różnej jakości.

25. Najtańsze gry o wartości

Gry numer 1736-1917 (8 gr/gra)

Wspomniany nośnik z listopada 2023 r., zawierający gry 1736-1917, kosztował 15 zł, co daje jedynie 8 gr na grę. W internecie są one jednak dostępne za darmo.

26. Najwięcej gier utraconych naraz

2013 (utrata 76 gier)

W 2013 roku w jednym, niezapisanym dniu, utracono CD-ROM-y z 76 grami na PC.

27. Najwięcej duplikatów

Gran Turismo [Mobile], LEGO Harry Potter: Lata 1-4, Terraria, Everybody's Golf (6)/(Hot Shots Golf World Invitational), MotorStorm RC, Top Darts (po 4 kopie)

Następujące gry zakupiono po cztery razy:

  1. Gran Turismo [Mobile] (PSP, PAL) - dwie kopie fizyczne i dwie cyfrowe na PS Vita, jedna kopia cyfrowa zachowana do dziś;
  2. LEGO Harry Potter: Lata 1-4 - wersja na PSP (PAL), PS3 (PAL), oraz dwie na PC (fizyczna i cyfrowa), wszystkie poza PSP zachowane do dziś;
  3. Terraria - dwie kopie na PS Vita (PAL), jedna na PS3 (PAL) i jedna na PC, wszystkie fizyczne, wszystkie poza jedną na PS Vita zachowane do dziś;
  4. Everybody's Golf (6)/Hot Shots Golf World Invitational (PS Vita/PS3, PAL) - dwa razy zakupiono wersję na PS Vita, za każdym razem automatycznie towarzyszył port na PS3, niestety żadna kopia nie zachowała się do dzisiaj;
  5. MotorStorm RC (PS Vita/PS3, PAL) - j.w., także nie zachowano żadnej kopii;
  6. Top Darts (PS Vita/PS3, PAL) - j.w., zachowano po jedną kopię PS Vita i PS3.

28. Najszybszy ragequit

Titan Souls (5 minut)

O niedopasowaniu własnym do Titan Souls na PC Tadeusz zdecydował już w 5 minut.

29. Najtrudniejsza ukończona gra

Super Meat Boy (17. na The Guardian (2016))

10 maja 2017 roku Tadeusz ukończył grę Super Meat Boy na PC (ukończenie szóstego świata; osiągnięcie "The End").

30. Najrzadsze osiągnięcie

Element TD 2 - Mazing - Annihilator (0,1% graczy na Steam)

20 sierpnia 2024 roku w grze Element TD 2 na PC Tadeusz odblokował nietrudne, ale rzadkie osiągnięcie Mazing - Annihilator, wymagające posiadania i ukończenia na 100% kampanii wymagającej DLC. Osiągnięcie jest rzadkie prawdopodobnie ze względu na wysoką rotację graczy.

31. Najwięcej czasu w jednej grze (ogółem)

Europa Universalis IV (1116,5 godziny)

Grą, na którą Tadeusz poświęcił najwięcej czasu, bo aż 1116 i pół godziny, jest Europa Universalis IV na PC/Steam. Pomimo tak długiego stażu uważa, że dalej nie potrafi w to grać i nawet grając najpotężeniejszymi państwami korzystał z wielu restartów. W 2022 r. oficjalnie zragequitował produkcję Paradoksu.

32. Najwięcej czasu w jednej grze głównie wieloosobowej

Team Fortress 2 (258,5 godziny)

Gra skupiona na rozgrywce dla wielu graczy, w której T. Lorkowski ma najdłuższy staż, to bezpłatne Team Fortress 2 na PC/Steam, choć z kontem premium "P2P". Łącznie z czasem spędzonym w menu, ucząc się grać czy zbierając przedmioty na serwerze idle spędził tam 258,5 godziny. W 2023 roku postanowił o zakończeniu kariery w tej grze w obawie o otrzymanie blokady VAC od oprogramowania nieużywanego typowo przez graczy (np. MATLAB).

33. Najwięcej dni z rzędu w tylko jednej grze

26.06 ~ 27.07.2022 (31 dni)

W dniach od 26 czerwca do 27 lipca 2022, czyli aż 31 dni, Tadeusz grał tylko i wyłącznie w bardzo popularne Bloons TD 6 na PC/Steam.

34. Pierwsza gra od 18 lat

Grand Theft Auto V (4 lata, 5 miesięcy i 10 dni przed 18. urodzinami Tadeusza)

Pierwsza gra oceniana PEGI 18 w Bibliotece to Grand Theft Auto V (PlayStation 3, PAL), zakupiona 28 kwietnia 2015 roku (czyli 4 lata, 5 miesięcy i 10 dni za szybko). Tadeusz pomyślnie zmotywował granie w takie straszne gry ich wysoką popularnością także wśród osób w jego wieku.

35. Platforma sprzętowa, z której Piotr był najmniej zadowolony

Asus M80CJ-OCULUS-PL001, Windows 10 64-bit (zabór komputera i miesiąc codziennego zmywania)

Platforma sprzętowa, z której Piotr (a po rozpoczęciu użytkowania także Tadeusz) był najmniej zadowolony, to komputer Asus M80CJ-OCULUS-PL001 "Vivo PCX". Piotr nie chciał, żeby Tadeusz miał nowy komputer, więc mu go zabrał i oddał dopiero ponad 2,5 miesiąca później, po zakończeniu ówczesnego roku szkolnego (1 liceum), po drodze jeszcze zwalając na niego całe zmywanie na kolejny miesiąc. Mogło być gorzej...

36. Gra, z której Piotr był najmniej zadowolony

Diablo III (próba egzorcyzmu)

Gra najgorzej przyjęta przez Piotra to Diablo III. Podobnie jak o. Piotr Natanek, pobożny Nowianin nie zrozumiał zamysłu produkcji Blizzarda, uważając, że to gracz wciela się w demona.

37. Najdłuższy egzekwowany szlaban Piotra

styczeń 2013 ~ 27.06.2014 (17 miesięcy)

Najdłuższym szlabanem zadanym (i aktywnie egzekwowanym) przez Piotra było ograniczenie korzystania z komputera PC do jednego, po ośmiu miesiącach dwóch dni w tygodniu. Trwał on od stycznia 2013 do 27 czerwca 2014 roku (ukończenia szkoły podstawowej), czyli aż siedemnaście miesięcy. Było to jedno z założeń II Upadku Tadeusza Lorkowskiego, a zatem docelowo miało trwać aż 4 lata i 4 miesiące!

38. Najwięcej podejść do jednej gry

Age of Empires II HD/2013 oraz Definitive Edition (9 podejść)

Do strategii Microsoftu Age of Empires II w wersjach z 2013 i 2019 roku Tadeusz miał aż 9 podejść - trzy w 2018 r., jedno w 2019 r., dwa w 2020 r., dwa w 2023 r. oraz jedno, najdłuższe (aż 40-godzinne) w 2024 r. Skończyło się na dziesięciu porażkach z rzędu przy ~500 ELO (mało, honestly). Jest to jednak gra bardzo trudna, trzeba Tadeuszowi dać trochę czasu.

39. Rozgrywka najdalsza od domu (nie licząc wysokości)

Meliá Jardines del Teide, Costa Adeje, Teneryfa, Hiszpania (4 083,3 km)

Najdalej od sopotogdyńskiego domu Tadeusz był w styczniu 2020 r., aż w luksusowym hotelu Meliá Jardines del Teide w Costa Adeje na Teneryfie (4 083,3 km), gdzie grał w Dead Cells (19.01.2020). Oczywiście pobytu w hotelu nie wypracował sam...

40. Rozgrywka na najwyższej wysokości

Bombardier CRJ-550 (ok. 12 000 m n.p.m.)

Najwyższa rozgrywka Tadeusza miała miejsce w samolocie Bombardier CRJ-550, na wysokości ok. 12 000 m n.p.m., w drodze na wcześniej wspomnianą Teneryfę, dnia 16 stycznia 2020 roku. Wówczas grał na konsoli Nintendo DS w Fire Emblem: Shadow Dragon, prawdopodobnie w wersji NTSC-U, niestety na R4.

41. Największy utracony postęp

Terraria (ok. 40 godzin)

Najwięcej postępu Tadeusz utracił dnia 13 lipca 2014 roku w grze Terraria w wersji na PS Vita, gdzie w wyniku właściwego tej wersji gry (w wykonaniu Engine Software) błędu Tadeusz utracił ok. 40 godzin gry, do etapu późnego Pre-Hardmode.